afslank supplementen die echt werken

Dit zijn de 4 afslank supplementen die echt werken

Total
0
Deelacties

Iedereen is op zoek naar afslank supplementen die echt werken, maar er bestaan er zoveel dat het vaak lastig is om te weten waar je moet beginnen. Bovendien wordt er vaak ook verkeerde informatie verspreidt, waardoor het lastig is om te weten welke afslank supplementen nu daadwerkelijk effectief zijn.

In dit artikel kijken we naar een aantal afslank supplementen die echt werken en geven we je ook een aantal andere tips mee om gewicht te verliezen op een gezonde manier.

De inhoud van dit artikel is gebaseerd op wetenschappelijke publicaties en is geschreven in samenwerking met medische specialisten / voedingsdeskundigen.

Dit zijn de afslank supplementen die echt werken

afslank supplementen die echt werken bestaan echtHet is inderdaad mogelijk om af te vallen met behulp van supplementen. Waar je hierbij echter wel op moet letten is dat deze supplementen alleen ondersteuning bieden. Op zichzelf zijn ze geen magisch middel om gewicht te verliezen, maar geven ze je lichaam een zetje in de juiste richting. De onderstaande supplementen hebben bewezen effecten op het gewicht.

1. Cafeïne

Cafeïne komt van nature voor in koffie, chocolade en sommige theesoorten, maar wordt ook regelmatig aan supplementen toegevoegd. Deze stof stimuleert je centrale zenuwstelsel en maakt je meer alert. Ook heeft dit stofje als effect dat je hongerhormoon onderdrukt raakt, waardoor je je minder snel hongerig voelt. Als een gevolg hiervan kan je minder gaan eten, waardoor je gewicht verliest. Let wel op je cafeïne inname. Een teveel kan leiden tot angstklachten en andere bijwerkingen.

2. Afslank supplementen die echt werken: Vitamine D

Hoewel het nog onduidelijk is hoe vitamine D precies functioneert bij het verliezen van gewicht, is er een verband tussen mensen met obesitas en mensen met een vitamine D tekort. Ook is er uit onderzoek gebleken dat mensen die vitamine D, in combinatie met calcium, slikten meer gewicht verloren dan mensen die geen supplementen namen.

3. Carnitine

Carnitine is een verzamelnaam voor verschillende stoffen, waaronder L-carnitine. Het komt van nature veel voor in dierlijke producten en wij maken het ook zelf aan binnen ons lichaam. Carnitine draagt bij aan een verbeterde vetverbranding in ons lichaam. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat het toedienen van carnitine supplementen daarom kan bijdragen aan betere gewichtsverlies resultaten.

4. Afslank supplementen die echt werken: IJzer

IJzer is essentieel voor het functioneren van je lichaam omdat het helpt bij het transporteren van zuurstof via je bloed. Wanneer je organen en spieren voldoende zuurstof ontvangen, zijn zij ook efficiënter in het verbranden van vet. Daarbij speelt ook de rol dat een ijzertekort ervoor kan zorgen dat je minder goed presteert tijdens het sporten, waardoor je minder calorieën verbrandt en daardoor ook minder afvalt.

Andere tips naast afslank supplementen die echt werken

water drinken is ook goed om gezond af te vallenAfslank supplementen die echt werken zorgen er nooit 100% voor dat je je ideale gewicht bereikt. Je kan ze ter ondersteuning gebruiken, maar je zal zelf ook nog moeten werken om je doelen te bereiken. De volgende tips zijn speciaal om je daarmee te helpen. Zo kan je op een makkelijke manier je levenswijze aanpassen zodat je uiteindelijk je doelgewicht bereikt.

1. Drink meer water

Door meer water te drinken, help je niet alleen om je lichaam te hydrateren, maar krijg je ook sneller een verzadigd gevoel. We zijn als mens niet altijd even goed in het herkennen van dorst, en zien dat dan voor honger aan. Drink dus eerst een glas water wanneer je trek hebt, mogelijk heb je gewoon dorst.

2. Beweeg meer

Je hoeft geen hele marathons te gaan lopen, maar regelmatige beweging helpt je lichaam op meerdere manieren. Beweging zorgt er namelijk voor dat je gezond blijft en het helpt bij het verminderen van de kans op hart- en vaatziekten. Ook zorgt veel beweging ervoor dat je je metabolisme kan verhogen waardoor je meer calorieën in rust verbrandt.

3. Eet gezond en gebalanceerd

Het is echt geen probleem als je een keer een flink vette junkfood maaltijd eet, zolang je maar gebalanceerd blijft eten. Door regelmatig voldoende groenten en fruit te eten, verzadigde vetten probeert te vermijden en goede koolhydraten te consumeren, hou je je lichaam gezond. Je hebt hierdoor een kleinere kans op een vitaminetekort en houdt meer energie over voor je dagelijkse taken.

4. Slaap voldoende

Je nachtrust is ook erg belangrijk om af te vallen. Te weinig slaap kan er namelijk toe leiden dat het hongerhormoon meer signalen afgeeft dan nodig is. Hierdoor zal je meer eten en heb je ook minder snel door wanneer je vol zit. Daarnaast zorgt een goede nachtrust er ook voor dat je minder snel last hebt van stress en emotie-eten.

Blijf je aankomen ondanks dat je gezond eet en genoeg beweegt? Dan is er mogelijk meer aan de hand. Neem dan contact op met je huisarts. Doe dit ook wanneer je twijfelt over het gebruik van supplementen in combinatie met je medicatie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Dit Vind Je Wellicht Ook Interessant