Meer energie krijgen met voedingssupplementen

Meer energie krijgen met deze 8 voedingssupplementen

Total
256
Deelacties

Hoe kan ik meer energie krijgen? Deze vraag stellen veel mensen zichzelf weleens. Om op een natuurlijke wijze meer energie te krijgen, is het belangrijk om regelmatig te bewegen en een gebalanceerd dieet te volgen. Ook is het noodzakelijk om voldoende te slapen, zodat je lichaam ’s nachts optimaal kan herstellen.

Toch blijkt het lang niet altijd mogelijk om al deze factoren op elkaar af te stemmen. In dat geval doe je er verstandig aan om de juiste voedingssupplementen tot je te nemen. Zo kun je essentiële vitaminen en mineralen binnenkrijgen, wat leidt tot meer energie krijgen.

Laten we in dit artikel een aantal supplementen beschrijven die jouw energiepijl een boost geven.

De inhoud van dit artikel is gebaseerd op wetenschappelijke publicaties en is geschreven in samenwerking met medische specialisten / voedingsdeskundigen.

Meer energie krijgen middels suppletie

Je kunt meer energie krijgen met suppletie Meer energie krijgen kan door een aantal supplementen bevorderd worden. Wanneer je één of meerdere van deze voedingssupplementen ter aanvulling op een gezond en gevarieerd dieet gebruikt, zul je snel bemerken dat je jezelf een stuk fitter en energieker voelt.

Wanneer je ervoor kiest om jouw energie te verhogen door middel van het nemen van supplementen, is het raadzaam om te kiezen voor kwalitatief hoogwaardige producten.

Idealiter koop je supplementen die natuurlijke ingrediënten bevatten en die zonder schadelijke toevoegingen geproduceerd zijn.

Beter gezegd: Meer energie krijgen middels suppletie dient op een veilige en verantwoorde manier te gebeuren. Lees snel verder om meer te weten te komen over 8 voedingssupplementen die ervoor zorgen dat je meer energie krijgt.

Met vitamine B12 kun je meer energie krijgen

Als je met grote regelmaat vermoeidheid ervaart, kan dit een gevolg zijn van een vitamine B12 tekort. Je kunt jouw B12-waarden laten controleren bij jouw huisarts.

Net als andere B-vitaminen, zet vitamine B12 voedsel in energie om. Op die manier kunnen jouw cellen en zenuwen meer energie krijgen en goed functioneren. Bij een tekort aan B12 loop je mogelijkerwijs bloedarmoede op, waardoor je vermoeid raakt en je lichaam minder sterk aanvoelt.

Vitamine B12 zit voornamelijk in dierlijke producten, zoals vlees, vis, eieren en kaas. Daardoor krijgen mensen met een vegetarisch dieet doorgaans niet voldoende vitamine B12 binnen, waardoor het verstandig is om extra levensmiddelen te eten waaraan dit is toegevoegd.

Het kan echter ook voorkomen dat het lichaam deze vitamine niet goed genoeg opneemt. In dat geval kunnen voedingssupplementen met vitamine B12 nodig zijn om de tekorten aan te vullen. Wanneer je een tekort aan B12 hebt, zal suppletie van deze vitamine en meer energie krijgen hand in hand gaan.

Meer energie dankzij ijzer

Meer energie krijgen kan alsmede door een supplement met ijzer worden gerealiseerd. Als er te weinig ijzer in het lichaam aanwezig is, kunnen rode bloedcellen niet voldoende zuurstof van de longen naar de organen en de lichaamsweefsels transporteren.

Bloedarmoede zorgt er uiteindelijk voor dat je vermoeid raakt en weinig energie hebt. Een ijzerarm dieet kan resulteren in een ijzertekort, maar ook bloedverlies tijdens zware menstruaties kan daartoe leiden.

Tevens kan een tekort aan ijzer tijdens de zwangerschap optreden, aangezien iemand die zwanger is tot tweemaal zoveel van dit mineraal nodig heeft voor de ontwikkeling van haar foetus.

Een ijzertekort kun je bestrijden door middel van het nemen van een supplement met ijzer. Dit zal helpen bij het reduceren van overmatige vermoeidheid en zal een verbeterde doorstroming van zuurstof naar jouw organen in de hand werken. Een prima optie dus wanneer meer energie krijgen één van jouw prioriteiten is.

Creatinesupplementen beïnvloeden jouw energiepeil

Meer energie krijgen door creatine Een snelle boost aan energie kun je alsmede door suppletie van creatine krijgen. Is creatine kopen dus iets voor jou? Laten we onderstaand eens nader inzoomen op de werking van creatine.

Creatine zit voornamelijk in verschillende vleessoorten, gevogelte en vis. Het draagt als energiebron bij aan korte, intensieve oefeningen of handelingen. Daarbij kun je denken aan sprints en gewichtheffen.

Als je betere sportresultaten wilt behalen, is het nodig om de juiste hoeveelheid van deze stof binnen te krijgen. Je kunt daarmee sneller een vergrootte spierkracht en spieromvang ontwikkelen.

Je bouwt dankzij de suppletie van creatine immers hogere energiereserves in jouw lichaam op, welke gedurende jouw trainingssessies aangesproken worden.

Het is belangrijk om voldoende water te drinken wanneer je een creatinesupplement gebruikt, omdat je met creatine de kans vergroot op het vasthouden van vocht. Als je echter verantwoord met deze stof omgaat, kun je snel meer energie krijgen zonder vervelende bijwerkingen te ervaren.

Melatonine

Meer energie door melatonine, kan dat? Melatonine is toch bedoeld om mensen beter te laten slapen? Twee terechte vragen! Maar een supplement met melatonine kan je overdag wel degelijk meer energie bezorgen.

Melatonine is een natuurlijk hormoon dat bijdraagt aan een effectief slaap-waakritme. Als je last van chronische vermoeidheidsklachten hebt, slecht in slaap valt en ook niet voldoende slaap krijgt gedurende de nacht, dan kan er sprake zijn van een disbalans in jouw melatonineniveau.

Voedingssupplementen met melatonine kunnen dan helpen om eventuele tekorten aan te vullen en een disbalans te bestrijden, zodat je ’s nachts beter kunt slapen. Daar heb je logischerwijs overdag profijt van, omdat een betere slaap jouw concentratie verbetert. Tevens is meer energie krijgen een ander pluspunt wat daaruit voortkomt.

Rode bietenpoeder

Rode bieten zitten vol vitamine C, vezels, foliumzuur, magnesium, ijzer en andere waardevolle voedingsstoffen. Deze stoffen zorgen ervoor dat jouw lichaam voldoende energie krijgt.

Het bevat bovendien veel nitraat, wat stikstofmonoxide in het lichaam produceert. Daardoor ontspannen de bloedvaten en wordt zowel de bloedstroom als zuurstoftoevoer verhoogd. Dit kan resulteren in meer energie krijgen – bijvoorbeeld tijdens intensieve trainingen.

Rode bietenpoeder draagt dus bij aan een verlengde duur van lichamelijk zware activiteiten, alvorens je moe wordt. Poeder van rode biet reduceert namelijk de hoeveelheid zuurstof die nodig is om te trainen, waardoor je meer kunt doen voordat je vermoeid raakt.

Zeker voor atleten kan rode bietenpoeter geschaard worden onder effectieve, natuurlijke sportsupplementen.

Rhodiola Rosea

Ook kruiden kunnen bijdragen aan het bewerkstelligen van een gezonde gesteldheid en ervoor zorgen dat sporters meer energie krijgen.

Een waardevol pluspunt van het kruid genaamd “Rhodiola Rosea” is dat het jouw vermogen om met stress om te gaan verbetert. Daardoor behaal je betere prestaties en wordt zowel mentale als fysieke vermoeidheid verlicht.

Een supplement met Rhodiola Rosea kan eveneens bijdragen aan het verlichten van symptomen van een milde depressie. Als adaptogeen bevordert het immers je algemene stemming, mentale weerbaarheid en algehele vitaliteit.

Je krijgt er bovendien een beter uithoudingsvermogen door. Kortom, Rhodiola Rosea kan zeker aangeduid worden als een kruid waar veel mensen – die streven naar meer energie krijgen – baat bij hebben.

Ashwagandha

Ashwagandha supplementen zorgen voor een hoger energiepeil Een ander uiterst krachtige kruidsoort is ashwagandha. Je kunt hierdoor meer energie krijgen, doordat het de veerkracht van je lichaam vergroot tegen fysieke en mentale stress.

De aanmaak van cortisol is een fysieke reactie van jouw lichaam op het ervaren van stress. Door het kruid genaamd “ashwagandha” worden de cortisolspiegels aanzienlijk verlaagd.

Ook mentale vermoeidheid, die als gevolg van stress ontstaat, zal mogelijk minder worden. Je kunt zo meer energie krijgen en beter functioneren tijdens dagelijkse bezigheden.

Alsmede zullen jouw prestaties gedurende lichamelijke oefeningen naar alle waarschijnlijkheid toenemen als je dit kruid supplieert, waardoor je positiever en energieker in het leven staat.

Meer energie krijgen middels L-theanine

Het is alom bekend dat het nuttigen van producten met cafeïne bijdraagt aan het verhogen van jouw energieniveau. Koffie, thee en frisdrank lenen zich hier bij uitstek voor. Je kunt er zelfs rusteloos door worden, of prikkelbaar en nerveus als je er te veel van binnenkrijgt.

De energie boost kan dan namelijk te groot worden. Je kunt de stof “L-theanine”, die eveneens in cafeïne zit, echter ook als supplement nemen. Zo kun je de nadelige bijwerkingen van cafeïne vermijden, zoals uit onderzoek gebleken is.

De suppletie van L-theanine verbetert het geheugen en de reactietijd, waardoor vermoeidheid aanzienlijk wordt verminderd. Door de juiste dosis hiervan te hanteren, kun je zeker meer energie krijgen.

Middels het toevoegen van voedingssupplementen met L-theanine aan jouw dieet, kun je dit eenvoudig realiseren en direct profiteren van de voordelen.

Supplementen voor meer energie krijgen samengevat

Meer energie door sporten en supplementen Er zijn voldoende supplementen en vitaminen in Nederland beschikbaar die jou kunnen helpen bij meer energie krijgen. Afhankelijk van de behoefte kun je kiezen voor supplementen die juist je slaap bevorderen en zo voor een verhoogd energieniveau zorgen.

Of voor voedingssupplementen die direct een flinke energie boost genereren, waardoor je jouw sportprestaties snel en effectief kunnen verbeteren.

Kortom, naast een gebalanceerd dieet kunnen supplementen zeker een waardevolle aanvulling zijn om meer energie krijgen tot stand te brengen. Het is uiteraard altijd raadzaam om met een behandelend arts de juiste voedingssupplementen te kiezen, zodat je weet wat het meest effectieve voor jou is.

Schrijf Je In En Ontvang 25% Korting

Onze supplementen winkel wordt binnenkort gelanceerd! Om dat te vieren, geven wij jou 25% korting op je bestelling. Wees er als eerste bij en meld je onderstaand aan voor onze nieuwsbrief.

Dit Vind Je Wellicht Ook Interessant